5 tips om in je jeugdwerk sterke relaties met jongeren op te bouwen

Dit is een blog zoals ik hem zelf ook had kunnen schrijven. Martijn was mij voor. En dan hoef ik het niet over te doen.

Martijn Dekker

Roxanne Hehakaija (werkzaam bij YoungWorks) schreef een paar dagen geleden een boeiend artikel over het project dat zij is gestart om op scholen meer bewustzijn te kweken over jonge mantelzorgers. Het project is een enorm succes. Jongeren komen in beweging. Haar vraag in het artikel is: waarom?

Haar zoektocht bracht haar tot vijf redenen of principes waardoor jongeren in beweging komen en betrokken raken bij dit project. En volgens Roxanne, kun je, wanneer je deze vijf redenen bij andere thema’s of groepen gebruikt, ook dan jongeren in beweging krijgen.

Ik denk dat ze gelijk heeft. En ik maak dan ook graag van de gelegenheid gebruik om deze vijf redenen door te vertalen naar de kerk en het jeugdwerk. Want ook voor het jeugdwerk denk ik dat deze vijf principes ervoor zorgen dat jongeren zich onderdeel zullen voelen van hun gemeente en in beweging komen.

View original post 1.154 woorden meer

Geef een reactie

