Ik voel mij een scharrelaar

Zojuist zat ik mijn websites even bij te werken. Heel fout, want eigenlijk moet ik wat anders doen. En nu is het nog fouter dat ik ook nog dit blogje ga schrijven. Maar wees gerust, het is maar een korte. Denk ik. Hoop ik.

In 2014 was er de discussie over de generalisten in de WMO. Nu blijkt dat er zoveel zorggeld over is gebleven bij de gemeenten komt de discussie over de generalisten weer op gang. Ik vergeleek toen in een blogje de generalist als een scharrelaar. En ik vind het zo grappig dat dit zo’n thema in mijn leven is geworden eigenlijk. Scharrelen, vrij denken, out of the box, anders dan andere mensen, soms wat op de troepen vooruit lopen.

In de kerk waar ik nu kom herken ik heel veel scharrelaars. Heel bijzonder. Veel mensen die een zoektocht achter de rug hebben en nu gelukkig met zichzelf hun plek innemen. Niet vanuit een rol maar vanuit waarden. Wat mij betreft is de naam ‘buiten verband’ een geuzennaam. En staat het gelijk aan ‘out of the box’.

Herken jij je in die scharrelaar die ik hier heb beschreven?

2 gedachten over “Ik voel mij een scharrelaar

  1. Nee, ik denk het niet. Voor mij is een scharrelaar een benaming voor een sjacheraar 😉 Maar dat bedoel jij niet.

    Ik heb je vorige blog gelezen. Maar ook dan herken ik me daar niet in. Past gewoon niet bij wie ik ben. Ik ben vooral een onderzoeker, een denker. Niet een doener. Zou nooit leiding willen geven.

    Like

Geef een reactie

