Doe mij zo’n Steffen! Ach nee, laat ook maar.

Wat heerlijk zeg zo’n Steffen die alle pech op zich neemt op vrijdag de 13e. Kan die man niet iedere dag met mij meelopen? Het lijkt mij wel wat. Niet zo’n bodyguard die we mee zagen lopen met Koning Willem Alexander natuurlijk. Die liepen in een net pak, een oortje in het oor en zo’n koffertje met een uitklapbaar kogelwerend scherm in de hand. Veel te gelikt.

Ik wil zo’n Steffen en voor mijn part draagt hij een helm op zijn hoofd. Want ik ben niet gemeen. Helemaal niet. Ik gun iedereen het beste. Ik geef sommige mensen het beste. Maar ik gun het iedereen.

Heb jij Steffen gemist? Ongelooflijk! Ging het goed afgelopen vrijdag de 13e? Dat kwam dus door Steffen. Hij heeft alle pech op zich genomen. Alle pech kwam die dag voor zijn rekening. Nou ja, eigenlijk voor de rekening van zijn opdrachtgever: Nationale Nederlanden. Kijk het filmpje maar eens.

N.N is de afkorting van deze verzekeringsmaatschappij. Niets dan goeds over deze mensen want sinds kort verzekeren ze ook een stuk van mijn pensioen. Daar ben ik niet schuldig aan overigens, dat is door personeelszaken bedacht waarschijnlijk.

N.N komt mij zo bekend voor. Het stond vroeger in die formulieren die we lazen in de kerk, weet je dat nog? Voor bijzondere gelegenheden waren extra lange en saaie formulieren en dito gebeden voorgeschreven. Alsof het nu ook weer niet te leuk mocht worden in de kerk. Of misschien waren ze bang dat de dominee in het vuur van de bijzondere gelegenheid niet meer volledig zou zijn in zijn gebed.
Weet niet meer precies in welke formulieren maar af en toe stond er dan N.N. in. De dominee las op die plek dan de naam van de man waar het over ging. Man schreef ik heel gemakkelijk, dus het zal wel een bevestigingsformulier voor ambtsdragers zijn geweest. N.N betekende ‘weet naam niet’. Waarom ze die W er niet bij zetten begreep ik nooit tot iemand mij uitlegde dat N.N een afkorting is van Nomen Nescio of van Nomen Nominandum. Dat is Latijn. De eerste term betekent inderdaad iets als ‘naam is onbekend’ en de tweede betekent ‘de naam moet nog genoemd worden’.

Nou zo noemt de Nationale Nederlanden zich dus. Tik maar eens in je adresbrowser ‘nn.nl’. IN EEN NIEUW TABBLAD NATUURLIJK!

De naam moet nog genoemd worden. Totaal onbekend. Nooit van gehoord. Goeie reclame hè dit, het is maar een stuk van mijn pensioen hoor. Het grootste deel loop ik toch al mis. En een ander deel staat netjes bij twee andere pensioenfondsen.

N.N was het, tot deze week dus. Want nu weten we dat hij Steffen heet. Je ziet hoe Steffen alle schuld op zich neemt.

Schuld? Nee Pech. Voor schuld hebben we Iemand anders. Er zijn mensen die Zijn naam ook schrijven als een soort N.N. Ze durven de naam niet uit te spreken. Raar, want volgens mij hebben we zijn naam gekregen voor dagelijks gebruik. De mensen wisten al heel lang dat er iemand zou komen die nog meer was dan Steffen. Maar zijn naam moest nog genoemd worden. Een engel was het die zijn naam verklapte: “Hij zal Jezus heten”.

Omdat voorkomen beter is dan genezen mag Steffen van mij bij het oud vuil. Hij neemt alleen maar mijn pech op zich wat een heel aanbod lijkt. Maar uiteindelijk merk ik daar niets van, behalve dat ik met mijn leventje gewoon kan doorgaan. Voorkomen van pech kan Steffen niet. En genezen, daar heb ik hem ook niet over gehoord.

Ik ga voor Jezus, want Hij kan voorkomen én genezen.

Daarom kniel ik neer voor de Vader van Jezus Christus. Hij is als Vader het voorbeeld voor iedereen in de hemel en op de aarde. Dan bid ik dat Hij vanuit de rijkdom van zijn hemelse macht en majesteit jullie geest met zijn kracht zal vullen, door de Heilige Geest. Want dan zal Christus in jullie hart wonen door jullie geloof. Dan zullen jullie stevig geworteld zijn in zijn liefde, net zoals een boom met zijn wortels stevig in de grond staat. En dan zullen jullie samen met alle andere gelovigen gaan zien hoe breed en hoe lang, hoe hoog en hoe diep de liefde van Christus is. En dan zullen jullie gaan zien dat die liefde te groot is om te begrijpen. En dan zullen jullie vol worden van God Zelf.Efeze 3:14

#bloghop christelijke bloggersDeze blog schreef ik in het kader van de #bloghop van de christelijke webloggers. Ga je ook een keer mee doen? Het is leuk om gedwongen te worden om over een aangereikt thema te schrijven. Ik won al een keer met het blog over verbinding. Waarna ik het thema Kleurig bedacht. Als je die link van kleurig volgt kan je de inzendingen van die maand nog eens lezen.

Het thema Jezus werd aangereikt door Regina Nielen en op haar blog kan je de inzendingen lezen.

Geef een reactie

