Home » #bloghop » Uitslag #bloghop februari 2016

Uitslag #bloghop februari 2016

Wat een Kleurigheid deze maand in de #bloghop. Omdat ik de winnaar was van de hop van januari mocht ik het thema uitkiezen. En op deze bijzondere schrikkeldag ga ik de uitslag bekend maken! Als je voor het eerst over de #bloghop hoort wil je misschien eerst naar beneden scrollen waar je kan lezen wat het precies inhoudt.

Inzendingen #bloghop

De eerste inzending kwam van Ilse van Family Nights. Met haar gezin is ze aan de slag gegaan met het thema Kleurig. Ze heeft haar kinderen een mooi verhaal over ‘al je haren zijn geteld’ verteld en geinige poppen gemaakt met,…. Kleurige haren. Goed om je kinderen bij te brengen dat God van hen houdt.

Toen kwam Yvonne met een kunstwerk over Gods liefde voor mij. Het kunstwerk is gemaakt door haar vriendin en ze wil op een donkere Valentijnsdag deze Kleurige woorden met ons delen

Gods liefde is zo groot,
heeft zoveel kleur,
zoveel harten met onzichtbare woorden:
“IK houd van jou!!!”

Anita ziet het zo en wilde dat even delen: alle kleuren op mijn levenspalet- om kleur aan mijn leven te geven. Een ode aan de veel Kleurigheid van het leven. Genieten en dankbaar. Haar kleurige blog kan je hier lezen. Een bescheiden poging schrijft ze zelf maar t is in ieder geval flink Kleurig geworden.
Toen kwam Petrina die haar schrijfgelukje beproefde met het blog Welke kleur heeft jouw leven. Een persoonlijk verhaal waarin ze schrijft hoe haar leven een lange tijd kleurloos was maar weer langzaamaan Kleurig aan het worden is. Ze reflecteert nu het Licht van Jezus dat op haar valt. Mooi, open en kwetsbaar geschreven.
Yvonne stuurde haar tweede bijdrage in en schrijft: Ik ben dankbaar voor al die mooie kleuren die de Here heeft gemaakt. Het maakt mij vrolijk en blij. Heel de schepping, de creatie van de Vader, spreekt over Hem! Ze heeft een studie gemaakt van de (bijbelse) adelaar en schilderde hem in prachtige kleuren.
Deborah is helemaal vrolijk geworden van een week lang opletten op de kleuren die ze tegenkwam. In haar ‘kijkmomentje‘  heeft ze een verslag gedaan van een Kleurige week. Ze heeft paaseitjes gekocht voor de kleur, ben benieuwd hoe lang ze daarvan genoten heeft.
Yvonne werd helemaal Kleurig deze maand. Haar derde bijdrage was een soort van spreekwoordelijke driemaal is scheepsrecht. Moet je hier eens lezen; wat gebruiken we kleur in verschillende toonaarden.
Het woord ‘joekel’ is misschien wat te oneerbiedig voor het gedicht van Anton. Maar het is net zo lang als mooi denk ik. Ik schrijf er niet teveel over, dat doet een gedicht geen goed. God is immers in de stilte, zo zegt Anton altijd.
Vier! Yvonne stuurt nog een bijdrage in. Op de laatste bladzijde van haar bijbel begint ze de eerste bladzijde van haar bijbeljournaal. Er gaan er vast nog meer volgen. Het is een Kleurig geheel geworden.
Lineke schreef geen blog van 214 woorden. Het blog gaat niet over Kleurig en ook niet over die heerlijke toverbal die ze vroeger in haar mond nam. Er komt niets uit haar inspiratieloze duim. Kijk maar!

Petrina stuurde haar tweede bijdrage in. Een bloggig gedicht of misschien een gedichtig blog. Over gebrokenheid en je leven laten kleuren door God. Sta op en schitter!

Joa besloot los te laten en te gaan feesten. Lees zijn bijdrage over kleurrijk feesten. En kan hij je ook overtuigen om te worden als een kind en te gaan feesten? Voor wie het interessant vind, in zijn blog vind je wat achtergronden van verschillende culturele feesten.
Vijf! De veelkleurige mantel van Jozef was in de gedachten van Yvonne toen ze een kimono maakte in Noorwegen. Een paar foto’s van het productieproces en haar gedachten erbij. Jozef had een mantel maar de functie van de mantel van Elia mocht er ook zijn. Hier kan je het bewonderen.
Uit de keuken van Martine komen de gezonde tips. 400-500 gram kleurige groenten per dag zorgt er voor dat je gezond blijft. Ze geeft 10 tips om meer groenten te eten. Gewoon omdat ze zo goed zijn vanwege de vitaminen, mineralen en antioxidanten. Groenten in een omelet, wel eens bedacht? Of chips van boerenkool? Via het ingestuurde blog kom je ook bij de recepten.
“In Christus zijn, in Hem zijn, deze omschrijving komt vaak voor in het Nieuwe Testament. We mogen door Christus vrij tot God gaan! Vrij van oordeel.” Deze zinnen kan je lezen in het blog Kleurrijk van Maahtje.  Ze was op een vrouwenochtend geweest met het thema verlangen naar volmaaktheid. Mooie gedachten die je zeker even moet lezen! Ik herken mij er wel in in ieder geval al hoor ik niet bij de doelgroep van de vrouwenochtend. Margé nodigt je uit om je kleurpotloden te pakken en steeds als je in je bijbel “in Hem’ of “In Christus” ziet staan deze een mooie kleur te geven. Hoe Kleurig zal dat worden, ga jij het ontdekken?

De winnaar van februari

#bloghop februari 2016

Hij heeft jouw toekomst gekleurd!

En wie is nu de winnaar geworden? Het zijn allemaal vreselijk verschillende inzendingen. Als ik nu winnaars in verschillende categorieën mocht aanwijzen dan waren ze bijna allemaal winnaars. Margé’s blog vind ik erg mooi en het bijbeljournaal van Yvonne raakt mij op de een of andere manier ook erg. Maar de winnaar is voor mij toch Petrina.

De tweede inzending van Petrina is het winnende blog van deze #bloghop. Ze sluit namelijk aan bij mijn Stuk Verder. We moeten en kunnen allemaal steeds weer een stuk verder in ons leven met een beetje hulp, met veel hulp. Soms zijn we stuk en móeten we verder. Soms kunnen we gewoon een stuk verder omdat we groeien en God geneest. Mooie boeken zijn daar over geschreven.  De eerste inzending van Petrina vond ik mooi en kwetsbaar. Het tweede vond ik sterk en bemoedigend. Sta op en schitter! Dus Petrina mag de volgende keer het thema uitzoeken. Succes! Ben benieuwd.

Als je op deze button klikt kom je uit bij wat boeken die ik voor je geselecteerd heb en die passen bij het thema van Petrina.

Koop bij bol.com

Wat is nu de #bloghop?

De #bl#bloghop christelijke bloggersoghop is een leuke manier om je blog onder de aandacht tet brengen. De winnaar bepaalt het thema van de volgende maand. Hierbij is het de bedoeling dat er rekening gehouden wordt met de verschillende stijlen van de bloggers. Dus foodbloggers, lifestylebloggers, dichters en de ‘gewone’ schrijvers. Wil je eens meedoen? Meld je aan bij de christelijke webloggers die je kan vinden via de site Christelijke Webloggers, daar zie je ook een mooie omschrijving van de #bloghop.

1 reactie

  1. […] voor de #bloghop van maart 2016. Petrina Wolfs had de #bloghop van februari gewonnen toen het thema Kleurig was. Als host heeft zij het thema Dienen uitgekozen. Via haar blog kan je ook de andere inzendingen […]

    Like

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke jonge mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

