Home » #bloghop » #bloghop februari 2016 “Kleurig”

#bloghop februari 2016 “Kleurig”

keurig #bloghop christelijke bloggers februari 2016De #bloghop bestaat deze maand precies een jaar! Het eerste thema was ‘liefde’. Logisch natuurlijk, want het was februari!
Dit hele jaar zijn er veel thema’s geweest en zijn veelkleurige blogs geschreven over die verschillende thema’s. Leuk om te lezen, leuk om te schrijven.

Hopelijk doen er deze maand weer veel mensen mee. Ik mocht als winnaar van de #bloghop van januari 2016 het nieuwe thema uitkiezen.

En ik kies voor het woord

Kleurig.

Het leek mij een keurig thema om in deze liefdesmaand over te bloggen. Zonder liefde weinig kleur immers? De uitslag van de #bloghop van januari las ik op een natte grijze saaie zaterdag in januari toen ik rondliep in een blauwe doos met gele letters waar je overprikkeld kan worden door alle kleur en bontigheid. Een dag waarop de kinderen blij rondzwemmen in de ballenbak en ik mij van beneden naar boven verplaatste in een grote PAX klerenkast.

Kleurig

studentencoach harderwijk, ermelo, amersfoort, zwolleIk word daar vrolijk van en jullie misschien ook! Vrolijkheid hoort bij blijdschap. En blijdschap hoort bij het koninkrijk van God lees ik in Romeinen.

Gewoon even een feest deze maand. Niet verkleed zoals bij het carnaval straks maar echt, real, oprecht en doorleefd.

En Kleurig daar kunnen de kookbloggers, de fotobloggers en de ruim-alles-netjes-op-bloggers vast ook veel mee. Trek je verfschort aan en ga helemaal los! Het thema is Kleurig maar het woord hoeft er niet in voor te komen. Als hij maar Kleurig is en ademt. Alle andere woorden met het woord kleur mag ook: kleur, kleuren, gekleurd, kleurend, enz.

Een Kleurig jubileum #bloghop immers!

Laatste dag is 27 februari 2016.

Succes!!

De spelregels:

  1. Schrijf op je eigen blog over het thema of onderwerp dat de host heeft gekozen.
  2. Publiceer het op je eigen weblog en vermeld in of onderaan het bericht dat je meedoet aan de #bloghop. Vermeld hierbij een link naar het weblog van de host.
  3. Ga naar het weblog van de host en laat een url-link naar jouw blogpost achter in een reactie onder het blogbericht van de host.
  4. Laat eventueel via Facebook, Instagram, Google+, Twitter of andere #bloghop christelijke bloggerssociale media weten dat je meedoet aan de #bloghop. Gebruik hiervoor #bloghop. Je kunt ook het bijbehorende logo gebruiken zodat de #bloghop herkenbaarder wordt voor andere bloggers. (vrij te kopiëren)
  5. Let op! Stuur je inzending in vóór de deadline die de host heeft genoemd in zijn of haar blogbericht. De host maakt zo snel mogelijk na de deadline op zijn of haar weblog bekend wie de winnaar is van de bloghop.

Ps. Het is toegestaan meerdere artikelen in te sturen.

Alle andere thema’s en inzendingen kan je lezen via de blog van de christelijke webloggers.

 

36 reacties

  1. Petrina schreef:

    Super leuk thema!!

    Like

  2. eviegmg schreef:

    Ja, ik vind het ook wel leuk!

    Like

  3. ilse schreef:

    Ik ben heel letterlijk met kleur aan de slag gegaan ;)… vrolijke gekleurde haren in de knutsels van onze family night… http://familynight2012.blogspot.nl/2016/02/je-haren-zijn-geteld-liefde-3.html

    Like

  4. Yvonne schreef:

    Een leuk thema, die wel bij mij past. Bij mij ontstaat alleen een kleurexplosie in alles wat ik mag maken. Ik heb een blogje geschreven en wil graag meedoen met de bloghop met deze 1e blog voor de bloghop, en natuurlijk spettert het “kleurig.” YN met http://creativeworship-workshop.blogspot.nl/2016/02/gods-liefde-voor-mij.html

    Like

  5. Chiel Voerman schreef:

    Een poging, tis aardig gelukt dacht ik. Dank je wel.

    Like

  6. Petrina schreef:

    Ik ben er eens rustig voor gaan zitten en hier mijn idee bij je thema:

    http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2016/02/welke-kleur-heeft-jou-leven.html

    Like

    • Chiel Voerman schreef:

      Dank je wel Petrina. Kleur is van het moment. Ik heb een groene muur die de hele dag wisselt van kleur. Mooie metafoor misschien voor jou, de denkhoeden van Bono.

      Like

      • Petrina schreef:

        Die kon ik nog niet, wat mooi! Daarin past rood mij toch nog goed, ik ben een gevoelsmens. Ik ben al hooggevoelig en door mijn verleden, waarin ik moest overleven is dat nog verder getraind. Maar ook het groen komt bij mij sterk naar voren want ik ben erg creatief, mijn hoofd zit vaak vol met ideeën. Leuk dit schema van Bono.. Dank je wel!

        Like

  7. Yvonne schreef:

    Met deze 2e blog wil ik meedoen met de #bloghop van de christelijke web(b)loggers, met het thema: kleurig. http://creativeworship-workshop.blogspot.nl/2016/02/indrukwekkendmooi.html

    Like

  8. […] Bloghop Met mijn blog van deze week, neem ik deel aan de #bloghop van de christelijke webloggers. De host en bedenker van het thema van deze maand: Chiel Voerman […]

    Like

  9. Deborah schreef:

    En bij deze het resultaat van mijn ‘week in kleur’ : http://kijkmomentjes.nl/2016/02/21/mijn-week-in-kleur/

    Like

  10. Yvonne schreef:

    Je thema brengt veel teweeg in kleuren, dus nog een kleurige blog: http://creativeworship-workshop.blogspot.nl/2016/02/kleuren-kleuren.html

    Like

  11. Anton Verweij schreef:

    En hier ook mijn bijdrage voor het thema ‘Kleurig’ van deze maand. Veelkleurig als het leven … http://godisindestilte.blogspot.nl/2016/02/veelkleurig-als-het-leven.html

    Like

  12. Petrina schreef:

    Nog een bijdrage, als iets of iemand je leven mag kleuren laat God het dan zijn:

    http://schrijfgelukjes.blogspot.nl/2016/02/door-verleden-getekend-mag-je-jouw.html

    Like

  13. […] Deze blog is geschreven in het kader van de #bloghop met als thema ‘Kleurig’. […]

    Like

  14. […] Deze blog schreef ik in het kader van de #bloghop februari 2016. Organisator voor deze maand is Chiel Voerman. […]

    Like

  15. maahtje schreef:

    nou ja, weer op het laatste moment… dat doe ik anders nooit hoor!
    mijn bijdrage: https://maahtje.wordpress.com/2016/02/27/kleurrijk/

    Like

  16. […] een Kleurigheid deze maand in de #bloghop. Omdat ik de winnaar was van de hop van januari mocht ik het thema uitkiezen. En op deze bijzondere schrikkeldag ga ik de uitslag bekend maken! Als je voor het eerst […]

    Like

  17. […] aangereikt thema te schrijven. Ik won al een keer met het blog over verbinding. Waarna ik het thema Kleurig bedacht. Als je die link van kleurig volgt kan je de inzendingen van die maand nog eens […]

    Like

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke Jonge Mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

