Home » Leven en werken » Kerstvakantie!

Kerstvakantie!

Yepperdepep! Het is kerstvakantie!

Mijn vrouw gaat met onze net verjaarde dochter naar de vierkante blauwe winkel met de

gele letters. Op de stoep roept ze naar mij ‘het lijkt wel alsof we op de camping zijn’! Zoveel vogel geluiden buiten. Heerlijk als het lente zou zijn. Beetje raar nu het winter is.

kerstsneeuw

Een heerlijke kerstvakantie en hopelijk dit jaar weer zonder sneeuw. Laat mijn kinderen dit niet lezen. De jaren waarin onze kinderen werden geboren lag er steeds sneeuw. Soms wel een hele maand! We hebben niets te klagen gehad, maar ik hou gewoon niet van sneeuw. Zeker niet met half bevroren ramen achter de verloskundige aan onderweg naar het ziekenhuis. Lopen lukt niet en sneeuw is koud en glibberig in je nek. Vanachter een raam kan ik genieten van de sneeuw.

Hopelijk een heerlijke rustige kerstvakantie. En dat hebben we helemaal zelf in de hand.

We verheerlijken de kerstdagen vind ik. En tegelijk klagen we er over. Dat is hip, dat is stoer blijkbaar. Veel klagen en jagen rond de kerst. Kerst lijkt vooral hard werken, moeilijke familiebezoeken etc. Het gestres in de winkel begint nu al. Vreselijk.

Zo jammer! We zijn allemaal fatsoenlijke volwassen mensen die zelf hun keuzes mogen maken. Ga niet naar een feest toe waar je niet wilt zijn. Zo’n onzin.

Wij eten pannenkoeken op eerste kerstdag. Zo lekker, zo gemakkelijk. En zo kindvriendelijk. En het stinkt ook, net als gourmetten.

Kerst is voor mij inhoud. Mijn ouders schreven op hun kerstkaartje (doen we ook niet meer)

Geluk is weten dat Hij leeft Die toen geboren is

Dat is kerst. Heerlijk! Meer is het niet. En minder zeker niet.

Fijne rustige inhoudsvolle, zelfgekozen kerstdagen gewenst allemaal!

 

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke jonge mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

