Zo lachen met die kinderbijbel

Sinds kort hebben we de kinderbijbel van Sally Lloyd-Jones De Bijbel het Boek van Jezus. En ik word helemaal vrolijk van die kinderbijbel nadat we de vertelbijbel en wat andere kinderbijbels al tig keer door zijn geweest.

Een verrassende bijbel die gewoon past bij mijn persoontje. Beetje cynisch bijna. Mijn kinderen kennen de zin ondertussen uit hun hoofd. De zin waar ik steeds zo vrolijk van word en die in bijna ieder verhaal voorbij komt:

 

…….omdat Hij van hen hield met een Niet te Stoppen, Niet te Stuiten, Niet Stuk te Krijgen, Eeuwige Liefde

Prachtig toch! Zo is het gewoon! Weg met dat fatsoenlijke wat veel kinderbijbels hebben. Gewoon zoals het was: stinkende mensen mopperend op zoek naar het beloofde land. Het zet mij weer aan het denken. Ook omdat het ‘Grote Reddingsplan’ steeds weer naar voren komt. Een lijn, een weg, een plan. Zoals ook de ondertitel klinkt in een vrolijke boog: Elk verhaal fluistert zijn naam.

Wil je deze bijbel ook kopen? Doe het via bol.com!

Een gedachte over “Zo lachen met die kinderbijbel

Geef een reactie

