Home » Leven, werken, hulpverlening » Is het leven maakbaar?

Is het leven maakbaar?

Vandaag ben ik het internet weer eens op gestapt in de hoop de juiste korte opleiding te vinden op gebied van management en/of hrm.
En ik denk: is het leven maakbaar met de juiste opleiding? Want ik stuit weer op de stuitende teksten als:

“Deze opleiding stoomt u in 1 jaar klaar voor de hogere functies in de gezondheidszorg. Na afloop kunt u gemakkelijker schakelen van dagelijkse incidenten naar het ontwikkelen van strategisch beleid. U studeert 50% in uw eigen tijd met 100% resultaat voor uzelf en uw werkgever!”

Deze manier van schrijven is toch gericht op lijdend voorwerpen? Welk bedrijf is er nu geholpen met een lijdend voorwerp aan de top. Overigens een heel effectieve opleiding deze. Je studeert 50% in je eigen tijd met 200% resultaat. Waar studeer je die andere 50% of gaat dat echt vanzelf?

Als u mij ook op Twitter volgt heeft u gezien dat ik een korte theoretische opleiding zoek om mijn ervaring te ondersteunen met theorie. Niet om snel snel een functie hoger te komen maar om mij zo snel mogelijk meer capabel te maken voor ‘mijn’ team.

Ik wil namelijk mijzelf ontwikkelen aan de hand van theorie en mijn ervaringen. Daar heb ik de ervaring en invulling van een ander niet voor nodig.

Ik wil namelijk een leidend voorwerp worden.

Eerder gepubliceerd op www.stukverder.nl

1 reactie

  1. […] loop ik ook aan tegen de maakbaarheid van de wereld. Ooit schreef ik daar een klein verhaal over. Maar in de kerk hebben we wel een verhaal dat maakbaar is. Laten we de jongeren voelen en […]

    Like

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke Jonge Mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

