Home » Geloof en kerk » Avondmaal, hoe is het nu echt gegaan?

Avondmaal, hoe is het nu echt gegaan?

Wat was ik er graag bij geweest!
Bij dat laatste avondmaal van Jezus. Wat is daar precies gebeurd? Wat heeft Jezus precies gezegd? En hoe raar was het allemaal wat Hij zei?

Over ruzie met advent schreef ik al eerder. Maar ruzie met het avondmaal heb ik ook al jaren. Ik was er zo graag bij geweest.

“het was gewoon een maaltijd”
“het was een maaltijd tijdens een leeravond die regelmatig gehouden werden”
“het was de sedermaaltijd dus Jezus vervulde de derde beker”

Ik laat het maar open zolang ik de grondtaal van de bijbel niet zelf kan lezen moet ik het doen met verklaringen van anderen die de bijbel lezen vanuit hun eigen traditie. En wat ik zelf in mijn hart voel over het avondmaal.
Hoe schokkend was het voor de discipelen? Hoe normaal was het voor de discipelen?

2 reacties

  1. […] natuurlijk ook schrijven over de ‘tafel van de Heer’. Het avondmaal. Maar dat heb ik al een keer gedaan. En ik kom er nog steeds niet goed uit. Het was bovendien rond de tafel dat Judas bedacht om zijn […]

    Like

  2. […] zo kreeg ik vandaag een kleine invulling van de vraag die ik stelde in een vorig blog over het avondmaal. Ik heb vaak een naar gevoel bij het Avondmaal. Alsof het een toneelstukje is. […]

    Like

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke Jonge Mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

