Home » Geloof en kerk » Heb jij ideeën over eenzaamheid binnen de kerk?

Heb jij ideeën over eenzaamheid binnen de kerk?

Eenzaamheid binnen de kerk
Een poos geleden schreef ik twee blogs over Eenzaamheid . Naar aanleiding daarvan ben ik geïnterviewd door CIP, het christelijke informatie punt. Ik vind het leuk om hem hier eens te delen. 

Nu lijkt het misschien niet alsof ik een expert ben in eenzaamheid of in het ‘behandelen’ ervan, dat is niet waar.

Wat vind jij van eenzaamheid binnen de kerk?

7 reacties

  1. Ariëlla schreef:

    Er is vooral onder ouderen veel eenzaamheid. Dan bedoel ik de ouderen, die niet meer in de kerk komen. Ziek zijn. Depressief lijken nadat hun man of vrouw overleden is. Er is zeker eenzaamheid binnen de kerk. Daarom is het best wel goed om een team te hebben van mensen, die op bezoek gaan. Als ze welkom zijn tenminste …

    Like

  2. Hoofd naar Hart. schreef:

    Ik voel me niet meer eenzaam dan in de kerk. Daarom ga ik niet.

    Like

  3. Chiel Voerman schreef:

    Ai dat is niet fijn. Maar ik kan mij er alles bij voor stellen. Hoe kleiner der kerk hoe eenzamer denk ik. In een grote kerk is het 'logischer' dat niemand je aanspreekt.

    Like

  4. In een kleine kerk ervaar je meer het 'samen'gevoel vind ik….
    Daar is de sociale 'controle' groter, maar ook een kleiner netwerk om elkaar hulp te bieden.
    Ik heb juist het idee dat je in een grote kerk meer 'onderdompelt' in de massa….

    Like

  5. Chiel Voerman schreef:

    Dat zou logisch zijn. Dat maakt eenzaam voelen in kleine kerk erger.

    Like

  6. Harry Schuurman schreef:

    Soms ben ik inderdaad wel eens eenzaam in mijn kerk. Niet fysiek of wat aandacht betreft. Wel wat betreft beleving van het geloof. Ik ben nu ook de enige die met een aantekeningen schrift klaar zit als de preek begint. men is dat hier nog niet gewent. Ik hoop dat ik daar toch een kleine verschuiving in kan veroorzaken. Maar op die manier inderdaad wel regelmatig eenzaam….

    Like

  7. […] het kan ook de eenzaamheid vergroten. Want wat als er mooie woorden gesproken worden, honderden mensen om je heen staan maar […]

    Like

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke Jonge Mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

