Home » Leven, werken, hulpverlening » Gebruikt God mensen of zet Hij ze in?

Gebruikt God mensen of zet Hij ze in?

God wil mij gebruiken voor Zijn koninkrijk. Je hoort het mensen vaak zeggen. Of ook wel: God wil jou gebruiken! En dan moeten we op zoek gaan naar dat wat God ons te doen geeft.
In dit filmpje hier zie je het verhaal van ds. Het Lam. Een mooi en breekbaar verhaal over werkstress en burn-out bij dominee’s.

Volgens mij gebruikt God geen mensen. Als je gebruikt dan gebeurt dat niet vrijwillig. Dan wordt er over je grenzen gegaan. Dan krijg je onderbetaald en wordt je ondergewaardeerd.

God zet mensen in voor zijn Koninkrijk. Ik moet heel vaak denken aan Mozes die helemaal niet stond te springen om aan het werk te gaan voor God en zijn volk Israël. En toch had God Hem op het oog vanaf het moment dat hij geboren was.

Soms ben ik zo vreselijk benieuwd hoe God mij gebruikt heeft. Straks als ik oud ben of wellicht kunnen we vanuit de hemel terugkijken op ons leven. En dan hoop ik dat er een rode lijn te zien is die de weg van God met mijn leven aangeeft. Vast een weg vol kronkels en omwegen, tenminste, dat is het gevoel wat ik er nu bij heb.

Ben je daar ook zo benieuwd naar?

7 reacties

  1. Hoofd naar Hart. schreef:

    Bij het lezen van je blog moest ik denken aan volgend lied.
    Ken je hem? https://www.youtube.com/watch?v=UFrdJ2V3r7Y

    Like

  2. Chiel Voerman schreef:

    Ja die ken ik. Die stond op de cd Thank you die ik helemaal grijs gedraaid heb toen ik op mijn kamer zat. Zie http://www.stukverder.nl/jongeren-en-eenzaamheid/

    Like

  3. Ik vind dit een 'nadenkertje'.
    Groet,
    Marian

    Like

  4. Ariëlla schreef:

    Dank je wel. Ik geef me over aan Hem. Hij weet mijn kunnen en niet-kunnen. Waar ik sterk ik ben en waarin helemaal niet. Ik denk dat hoe Hij me gebruikt gelinkt is aan mijn roeping.

    Like

  5. Chiel Voerman schreef:

    Fijn dat je een roeping voelt. Denk ik. Kan ook zwaar zijn. Misschien.

    Like

  6. […] moeten leven dan over hoe het er in de hemel aan toegaat. Wie nu al met God leeft, leeft nu al in Gods koninkrijk denk ik. De kerk als instituut verdient niet de aandacht die ze […]

    Like

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke Jonge Mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

