Home » Leven en werken » Met Muziek op de oren.

Met Muziek op de oren.

Weet je wat ik wel eens mis?

info@stukverder.nl

Die momenten dat ik met een koptelefoon op muziek zat te luisteren op mijn slaapkamer. Of terwijl de rest van het gezin aan het kletsen was lag ik heerlijk op de grond naar muziek te luisteren. Muziek kan zo heerlijk je hoofd leeg maken. En het ritme en de structuur van muziek brengt weer orde in je gedachten. Of eigenlijk verdwijnen die gedachten dan helemaal.
Vroeger had orgelspelen hetzelfde effect. Tegenwoordig probeer ik dat af en toe na te bootsen met een piano. Maar omdat het uiteindelijk niet mijn echte instrument is kan ik mij daar niet helemaal in geven. Overigens, ik hou niet van orgelmuziek om naar te luisteren. Het spelen vind ik wel erg leuk.

Later werkte ik slaapdiensten in een woongroep. ’s Middags thuis ging ik dan heerlijk op bed liggen met de muziek aan, meestal Opwekking of een andere praise muziek. Als de cd afgelopen was werd ik echt wakker en ondertussen ervoer ik ‘God geeft het zijn beminden in de slaap’.

Nu ik getrouwd ben en er kinderen rondlopen komt het er niet veel meer van. Ieder vraagt zijn aandacht en ik schijn nog al raar te worden als ik met muziek op mijn oren in de kamer zit. Ik kruip in die muziek namelijk. Niet leuk voor mijn vrouw.

Maar wat ik vertellen wil: nu zit ik met de muziek op mijn oren heerlijk wat te schrijven, interessante blogs te lezen en wat contacten te leggen. Omdat mijn vrouw visite heeft en lekker zit te kletsen met haar vriendin.

Van mij mag ze vaker komen.

Geef een reactie

Losse flodders uit mijn hersenpan

Een blog over Theologie, het nieuws en andere zaken

Happy@work

"Life is a journey" - Een inspiratieblog voor mensen die hun talent willen ontplooien.

Christelijke jonge mannen

Gedachten over geloof en maatschappij

Lintsjeskajee

(Dialect voor notitieboek met lijntjes)

Blog – Leenard Kanselaar

Gedachten over geloof en maatschappij

Matthijs den Dekker

Stel vragen, zoek God, reis mee. Verhelder je blik. | Een blog sinds 2013

Without Borders

➳ Londen

Stumbling towards the light

... out of the darkness taking baby-steps

Gloria en Kyrie

Blog over muziek, eredienst, liturgie en aanbidding

WiebsLog

Welkom op mijn site!

Roar of Love

gedachten over leven en geloven

Anne-Minke Hakvoort

Durf te leven!

